INIZIO blog

Změřili jsme síly s Leošem Marešem a malému českému výrobci pomohli z nuly k tržbám 20 000 000 Kč

Trihorse s.r.o. je firma, která v severočeském Děčíně vyrábí poctivé české dřevěné hračky už více než dekádu. Jenže právě v Čechách si svými prodeji nevydělali ani na složenky za elektřinu, když ve své dílně svítili. Od práce při svíčkách (a od krachu), je zachránily dlouholeté zkušenosti s prodejem do Německa, kde si za mnoho let poctivé práce vydobyli místo jedničky na trhu s dřevěnou kuličkovou dráhou Maxi, která je v Německu tradiční hračkou a nejoblíbenějším dárkem k prvním narozeninám. Ale to jim nestačilo!

 

I přes obrovské úspěchy v Německu se firmě Trihorse nikdy pořádně nepodařilo vstoupit na český trh. Prodeje kolem pouhých 100 000 Kč ročně se prostě jako vstup na trh nepočítají. Ono prodávat přes Amazon ve velkém výrobky do Německa je skvělé. Ale pochlubit se svou prací sousedům, být nejlepším dárkem k prvním narozeninám a k Vánocům i v Česku, to je prostě srdeční záležitost, kterou by nepohrdl snad žádný podnikatel. A tak oslovili INIZIO.

 

Leoš Mareš jako influencer?

Začátky spolupráce byly těžké. Pro české rodiče to byla úplně nová firma, navíc s mizerně přeloženým e-shopem a bláznivým nápadem, že si Trihorse zaplatí recenzi od Leoše Mareše pro svůj nový produkt, dřevěné autíčko Fingercar. Když jsme pochopili, že si to pan Jaroslav Voldřich nenechá vymluvit, věděli jsme, že zbývá jen pár týdnů na přípravu akce tak, abychom z tohoto rozhodnutí vytěžili maximum! Ono pár minut videa s Leošem Marešem za 400 000 Kč není pro malou firmu žádná sranda!

 

Při dosahu instagramového profilu Leoše Mareše kolem milionu lidí jsme museli narychlo řešit hostingové služby, posílení serverů a další technikálie tak, aby e-shop nespadl, kdyby na něj přišlo opravdu hodně lidí. Protože přesně to jsme za investici 400 000 Kč logicky předpokládali! Zkrátka a dobře, během extrémně krátké doby jsme vytvořili e-shop nový, na Shoptetu. Naplnění produkty, přetextování, zabezpečení, přesměrování, kódování… Co Vám budeme povídat, na 5 dní opravdu extrémně hodně práce. Nechat ale zákazníka ve štychu prostě nepřicházelo v úvahu.

 

A pak to přišlo. Den D (tedy ne ten televizní, i když v tom byl mimochodem Trihorse před mnoha lety také!). Leoš Mareš vydal sérii videí na svůj Instagram. Čekali jsme. Čekali jsme hodně, ale tohle ne! Doufali jsme třeba ve dvě stě tisíc lidí. Protože jsou kanály, kde byste si za 400 000 Kč takové množství prokliků koupili. Jako černý scénář jsme předpokládali třeba 40 000 prokliků, protože 10 Kč za proklik není u nás v Čechách žádný zázrak. Jak šeredně jsme se všichni mýlili! Přišlo ani ne 3 000 návštěvníků. A co hůř, skoro nikdo z nich nenakoupil. Bilance 400 000 Kč za reklamu VS obrat necelých 35 000 Kč.

Kdybychom nebyli připraveni, byla by to katastrofa! Nicméně, i přes naprosto žalostný výsledek jsme se oklepali a bojovali pro našeho klienta o to urputněji. Nakonec můžeme odvážně napsat, že jsme z této akce vytěžili díky remarketingu, díky záznamům a díky kampaním na YouTube tolik, že z toho čerpáme dosud. Navíc byl hotový nový e-shop, který funguje dosud a hlavně diametrálně lépe než ten původní.

 

Jak dělat marketing přes influencery ziskově? Vybírejte si spíše menší a ty, kteří mají nejenom sledující, ale hlavně reakce na své příspěvky. Dnešní kult „insta-maminek“ to díky vzájemnému komentování čehokoliv docela komplikuje, ale člověk se v tom musí naučit chodit. I když jsme zvládli dělat tento marketing ziskově, jeho pravá hodnota NENÍ v okamžité návratnosti (2 ze 3 influencerů Vám často nepřinesou ani jednu objednávku). Je to v jejich obsahu. Stahujte si poctivě všechno, co o Vás natočí a řeknou. I díky tomuto jsme získali naprosto diamantové kreativy pro naše reklamy. Které navíc často neplatíte, jen jim dáte produkt. Obě strany jsou spokojené.

 

Od samého začátku je jádrem naší práce Facebook a Instagram. Právě tam se skrývá nejvíce peněz. Zároveň ale nejnáročnější, studené publikum. Tedy publikum, které Vaši firmu ani produkty většinou nezná a rozhodně nemělo v plánu je dnes nakupovat. Díky efektivnímu využití influencerů, naší kreativy a kvalitnímu výrobku právě tam vznikly reklamy, které byly opravdu extrémně dobré a skvěle ziskové!

 

Proti tomu stojí takzvané vyhledávací reklamy na Google a na Seznamu. Ty často doručují výsledků méně, protože cílí většinou na jiné publikum. Na publikum, které aktivně hledá slova jako „dřevěné hračky“. Toto publikum je mnohem více připravené nakupovat. Těchto lidí je logicky mnohem méně. Proto je ideální stav jejich správná kombinace.

Pro podporu prodeje Fingercaru, speciálního terapeutického dřevěného autíčka, jsme využili i e-mailový marketing. S ním jsme oslovovaly školy a školky, kde se terapeutická hračka Fingercar velmi dobře uchytila! Dokonce tak dobře, že nám školky a školy radostně posílaly recenze, jak se jim s Fingercarem dobře pracuje.

 

Výsledek? 

Odpracovali jsme toho opravdu hodně. O samotnou práci ale nikdy nejde. Důležité je, že to neslo ovoce. Prakticky z nuly jsme v Čechách prodali za poslední rok a půl za více než 20 000 000 Kč. Je jen málo maminek, které by kuličkovou dráhu Trihorse neznaly. A co víc, nezaklínali jsme se budováním brandu. Neukazovali jsme se v bannerech po všech možných i nemožných koutech internetu. Dělali jsme to od začátku do konce konverzně. A hlavně velmi ziskově.

 

Jen za posledních necelých 12 měsíců naše tržby dosahují rekordů a to ještě ani nezačala letošní sezóna 🙂

Ještě pro přesnost, tohle nejsou tržby za celou spolupráci. Tohle jsou tržby pouze z předělaného e-shopu, bez odstřižených konverzních stránek a bez původního e-shopu. Teprve nyní nastává letošní sezóna, která s čísly ještě razantně zamíchá.

 

Kromě toho to má ale i další konsekvence. Česká firma je konečně slavná i doma v Česku. Pracovníci jsou nadšení, protože vyrábí pro své sousedy! Mají zajištěnou práci! A mohou být právem hrdí na to, že pracují pro firmu, která má v ČR 100% hodnocení na Heurece a stovky pozitivních recenzí, které nám denně prší nejen pod spuštěné reklamy! Také si můžete všimnout, jak je hrdě ukazujeme na produktové stránce! To není rozmařilost či věc pro ego. Tahle maličkost velmi zvyšuje konverzní poměry e-shopu.

 

Jak jsme toho dosáhli?

Dělali jsme to, co funguje. Přesto, že jde o velmi omezenou cílovou skupinou. Přesto, že Trihorse prodává prakticky jen 3 výrobky (!!!), takže s velmi omezenou nabídkou. Přesto, že nejsou nejlevnější na trhu (ve srovnání s čínskými hračkami). A přes to všechno skvěle prodávají a nemusí se zpronevěřit kvalitě! Co vlastně o spolupráci říká zakladatel firmy?

Co nás čeká dál?

Ano, rozhodně nekončíme! Ve firmě se chystá větší robotizace a zvýšení výrobních kapacit. A my budeme u toho! Kromě funkčního Facebooku, reklam na Google, na YouTube, na Seznamu, influencerů, srovnávačů a e-mailingu přidáme TikTok, systém upsellů a další novinky! Pustíme se do expanze do všech zemí Evropy. Zkrátka a dobře uděláme z malé děčínské rodinné firmy světovou špičku ve výrobě dřevěných hraček.

Vidíte se v tom? Také byste se rádi hnuli z místa? Pojďme do toho společně. Vyděláme Vám peníze. Domluvte si konzultaci.