STOJÍME SI ZA SVÝM VÝKONEM, A TAK SE NEBOJÍME ODKRÝT ČÍSLA
V první půli roku 2016 se nám podařilo navýšit obrat ve srovnání s první půlkou roku 2015 o 65 %. S Ložním Obchodem spolupracujeme soustavně již od roku 2010.
Po velmi dobrých výsledcích v prosinci 2015 jsme si řekli, že se jich nechceme mimo hlavní sezónu vzdát. Koncem roku 2015 jsme vytvořili marketingovou strategii pro první půli roku 2016.
Strategie zahrnovala vstupní analýzu a plán s konkrétními termíny vyhodnocení jednotlivých prací. Ty se rozdělily mezi specialisty, jejichž výsledek koordinoval projektový manažer.
Ložní Obchod Zdeňky Podpěrové je firma s více než 20ti letou tradicí, která vyrábí a prodává originální ložní prádlo z velmi kvalitního materiálu. V sortimentu má mimo povlečení i povlaky na polštáře, deky, přehozy či prostěradla.
Jelikož bylo v plánu navýšení obratu o desítky procent, práce musela probíhat na téměř všech marketingových kanálech. Zadání bylo jasné - zvýšit obrat a počet objednávek, a to za stejného podílu nákladů na obratu (PNO).
Zde jsme začali s vypracováním analýzy klíčových slov. Díky naší dlouhodobé spolupráci jsme měli dostatek historických dat, které výsledky analýzy zasadily do konceptu našich potřeb. S paní Podpěrovou jsme probrali změnu kategorizace jejího sortimentu, vytvořili jsme nové stránky, a zaměřili se na optimalizaci off-page a on-page faktorů. Kromě toho jsme si dali záležet na linkbuildingu a opravách některých chyb kvůli technickému SEO. Jelikož jsme věděli, že máme největší mezery v optimalizaci pro Google, zaměřili jsme se právě na ni. A jak si vedly tržby v Google Analytics?
Zde jsme si mysleli, že máme již pokrytou většinu klíčových slov. Díky analýze klíčových slov jsme ale zjistili, že jsou v kampaních ještě značné mezery. Rychle jsme se chopili klávesnice, a vedle tvorby nových kampaní na objevená klíčová slova jsme značnou část prosince 2015 a ledna 2016 věnovali optimalizaci stávajících kampaní. U nich jsme ladili inzeráty, optimalizovali rozšíření kampaní, přidávali další vylučující slova a rozčleňovali některé kampaně do nových.
V tomto reklamním systému se na zvýšení obratu nejvíce podílel dynamický remarketing a PLA kampaně. Nezahálely ani klasické vyhledávací kampaně a remarketing, kde jsme si dostatečně pohráli s chytřejší segmentací návštěvníků. Celkově se nám zde podařilo navýšit meziročně tržby o 163 % při zachování stejného PNO.
Z důvodu menšího počtu typů kampaní a cílení oproti Google Adwords jsme se zde primárně zaměřili na zvýšení konverzního poměru kampaní. Kromě toho jsme stávající kampaně rozšířili o klíčová slova, podobně jako na Google Adwords. Na řadu přišla i tvorba produktových inzerátů a úprava remarketingových kampaní. Celkový počet návštěv by byla vyšší o 12 %, konverzní poměr jsme však navýšili o 74 %, což vyústilo v 76% zvýšení tržeb z Skliku.
Kvůli originalitě sortimentu tvoří návštěvnost z Heuréky a Zboží pouze malé procento celkové návštěvnosti. Na trhu se však objevily dva velmi zajímavé projekty, a to Favi.cz a Biano.cz - portály pro inspiraci krásného bydlení fungující na principu zbožových vyhledávačů. Proto jsme naši pozornost ubrali tímto směrem. U obou sítí jsme se zaměřili primárně na optimalizaci PNO. K tomu účelu má každá síť k disposici nástroje, které nám tuto činnost usnadnili. Aktuálně se pohybujeme pod 5 % PNO v obou sítích, což je nadprůměrně dobré.
V e-shopu LožníObchod.cz jsme cítili potenciál, který nás nenechal chladnými, a který jsme se rozhodli proměnit v obchodní úspěch. Po prvotní hloubkové analýze a auditech jednotlivých obchodních kanálů jsme vytvořili online marketingovou strategii, jejíž plnění nás přivedlo k velmi dobrým výsledkům, se kterými byla spokojena jak klientka, tak i my.
Během práce na zvyšování obratu jsme narazili na několik oblastí, kterým se budeme více věnovat v druhé polovině roku 2016. Je to především e-mailová komunikace a CRO úpravy na e-shopu samotném, které nejspíš vyústí v nový design e-shopu, včetně responzivity.